27 d’octubre 2009

Feines de risc



Miro astorat les imatges al 3-24 de la manifestació dels pagesos a Reus i la càrrega policial. I més enllà del debat sobre els preus i quin model d'agricultura volem (un debat altrament interessantíssim), sento des d'aquesta distància una vergonya humiliant, perquè m'he quedat sense arguments si em toca fer comparacions. L'actuació dels Mossos amb allò dels anti-Bolònia i això de Reus és oprobiosa. I no només perquè la sensació és que reparteixen garrotades a tort i a dret sense miraments, sinó que a sobre són incapaços de neutralitzar una manifestació. Si és que els prenien les porres i els escuts! Però qui els ha entrenat, a aquests nois? Grotesca, per cert, la imatge del pagès que li torna la porra al mosso desprotegit.

Recordo les protestes antisistema en la reunió de l'OMC del 2005 a Hong Kong. Formaven una línia policial gairebé impenetrable i llencaven gasos lacrimògens o garrotades si els manifestants els agredien quan intentaven trencar-la, però en cap cas els anaven a caçar.

"També va rebre un càmera de TV3. La policia lamenta els incidents i els atribueix a la tensió del moment", deia el company que cobria la noticia. Mare meva! Vergonya, perquè en un episodi com aquest no hi hauria d'haver ferits, inclosos els agents que van acabar a l'hospital. Vergonya perquè a més d'empitjorar uns abalots que se suposa has anat a dissoldre, acabes rebent tu també i a sobre et treus el mort de sobre quan algú et pregunta què ha passat. Vaja, que sembla que ens haurem d'acostumar a fugir dels grisos, ai perdó, dels Mossos si ens enganxen al mig d'algun aldarull. I jo, per si de cas, em quedaré cobrint incidents de poca intensitat en aquest país on mai cap policia m'ha posat la mà a sobre.

6 comentaris:

Llon ha dit...

Què vols que digui, si ja ho has dit tot.

Agnès Setrill. ha dit...

mmm. Els pagessos saben molt bé que si no surten per tv3 o als diaris, aquesta protesta i quedar-se a casa, farà el mateix efecte. (I tot i així...!)
Per això, que sóc del camp, i de pagès, em quedo una mica amb el dubte...

Agnès Setrill. ha dit...

Només una mica!

Sergi Vicente ha dit...

El que vull dir, en definitiva, és que tanseval si són pagesos, estudiants, okupes o obrers de la Miniwatt de Zona Franca (on per cert vaig treballar-hi una temporada, a la cadena de muntatge), la seva missió no és repartir òsties, sinó evitar-les. I en això no són precisament modèlics, vistos episodis com el de Reus.

Pahu ha dit...

Jo, sincerament, estic fart de l'excusa aquesta de la "tensió del moment". Són funcionaris entrenats per treballar sota pressió i tensió, les seves accions no haurien d'estar influenciades per l'estrès que pot suposar una situació com aquesta.
Si no poden respondre adequadament a una situació com aquesta... se'ls hauria de retirar el càrrec. No sé quins són els processos d'entrenament però el que si conec es que hi han molts funcionaris que treballen sota pressió i donen molt bons resultats, com el gremi dels bombers.

Jesús Sayols ha dit...

Els "gossos de seguretat", perdó "cossos" es van establir per protegir el poder establert, no pas els ciutadans. Som uns innocents si pensem que l'objectiu de la policia és protegir la població. Qui l'ha creada la policia, aquí i arreu?