21 d’abril 2014

Piulador negre

L'altre dia, al Twitter, vaig veure el compte d'un polític i, un cop més, aquella frase patètica: "quan escric jo signo XXX i, quan no, és el meu equip". I, suposo que en part per avorriment i en part per inconformisme, vaig llançar un repte: com podríem anomenar aquella gent que escriu al Twitter per encàrrec d'altres? Com anomenar un piulador negre?

#PiuladorNegre

(Sí, la imatge de l'ocellet negre l'he treta d'internet. Crec que és una aplicació de telefonia o alguna cosa relacionada amb la censura.) 

En fi, hashtag #PiuladorNegre, per allò dels escriptors 'negres' que treballen de manera anònima per a d'altres que s'enduen el mèrit.

Em sembla ridícul que, si tens un compte a la xarxa social, deleguis a tercers una cosa tan senzilla com escriure dues línies. I, si del que es tracta és d'un equip, d'una candidatura, d'una campanya electoral, aleshores crea un compte per a l'ocasió, una cosa així com @Trotskistes2014 o @Madrid2092. Però tenir un @NomCognom i deixar que escriguin per tu és força ridícul, és admetre que ets a Twitter perquè t'han dit que hi has de ser, tot i que no acabes de saber com fer-lo servir o tens tanta inseguretat que necessites fins i tot consultar amb el teu departament de comunicació si pots dir segons què.

La gràcia, senyors, és que es mostrin tal com són, que siguin vostès mateixos, tant en moments gloriosos, com quan fan comentaris desafortunats. No diré que és deshonest perquè ja ho admeten, que tenen algú que els fa de 'negres', però es carreguen la proximitat i una certa espontaneïtat, l'essència del tweet o piulada.

Però, tornem al repte... Vaig proposar #corb perquè era l'únic ocell negre que em venia al cap. Zero en ornitologia, ho reconeixo. I de seguida em van ajudar altres usuaris.

De moment, us presento els candidats: #corb, #merla, #garsa.

Corb

Merla

Garsa

Crec que el primer en proposar #merla va ser @LledoAgus, que després matisava:
També ho veu així el Marc Horne (records, Marc, per cert):
@Serra_soler proposa #Garsa, i no sense arguments de pes:

A l'@UriJou, per cert, li vaig fer una petita conyeta per haver escrit garsa amb ce trencada...
La meva proposta li agrada a l'Aurora:
A De Yzaguirre també li agrada #corb perquè permet, fins i tot, referir-se a 'grallar' (allò que fan els corbs), enlloc de 'piular'. Vaja, destacant que xerrar per boca d'altres mereix un altre verb.
I vet aquí una altra aportació interessant...
Clar, no hi havia pensat, a molts piuladors negres els anomenen Community Managers. És una feina de moda, molta gent s'hi dedica, ara. Però, insisteixo, el repte que plantejo és per referir-nos a aquells que escriuen al compte d'algú que assegura ser @NomCognom, no per aquells que porten comptes d'equips, empreses o institucions.

Gràcies també als comentaris d'@Albvert, @joan_sans i @jsolervicens.

I, finalment, com que el que estic fent és convidar-vos a la participació i a fer una mica l'ase, us deixo aquí aquesta enquesta

online poll by Opinion Stage
online poll by Opinion Stage