17 d’agost 2010
Per què el Barça no va vestir ''Beijing 2008''
Recentment he conegut més detalls sobre per què, el 2005, la visita de Joan Laporta a Pequín va acabar en una no-notícia, en un d'aquells titulars penjats.
Despres de no recordo quantes hores esperant al China World Hotel la conclusió de la reunió entre l'aleshores president del Barça i representants del Comitè Olímpic de Pequín, i del tracte d'absoluta indiferència cap a mi i altres periodistes per part de membres de la junta directiva que també esperaven al restaurant de la planta baixa de l'hotel, en Laporta va sortir atrafegat i ens va regalar un somriure i uns segons per poder grabar una imatge que il.lustrés el titular. La notícia venia a dir que Laporta tornava a Barcelona amb un compromis de 19 milions d'euros durant cinc anys pel logo "Beijing 2008" a la samarreta blau-grana. Guardo encara (vegeu foto) la samarreta que em van enviar els companys d'Esports. En realitat, res de tot allò ens ho havia pogut comfirmar ningú, i tot era de fet una barreja d'especulacions i filtracions.
Tres anys després, he somrigut quan em van explicar que, de fet, aquella va ser una reunió típicament xinesa, amb un compromís molt vague, i que -tot i que a can Barça es donava per fet- a la Xina feien falta encara unes quantes reunions més per concretar res. La noticia es va anar desinflant perquè allò no va tenir continuïtat. Entre altres motius, perquè aquell Barça no donava prou garanties als pequinesos com a plataforma de promoció de la ciutat olímpica, tot i que aquell any guanyaria la Lliga i l'any següent la Champions a París.
Curiosament, aquell equip directiu havia aconseguit abans d'aquella reunió estovar l'opinió pública entorn un dels debats més delicats, el de la samarreta. Havia aconsgeuit, en definitiva, convèncer la "massa social", fins aleshores orgullosa de no haver-se venut l'ànima al diable corporatiu, que calia desvirgar la samarreta amb un estampat que assegurés aquells ingressos extra necessaris per competir amb els grans rivals europeus, per fitxar millors jugadors o el que fos.
Ignoro que va passar amb Qatar Airways, que en principi també optava al patrocini. Però el més sorprenent de tot va ser que, després de tota aquella campanya, es va acabar anunciant que l'equip portaria "UNICEF" a partir de la temporada 2006-2007 i que, enlloc de cobrar, el Barça pagaria per l'operació.
Tot sigui dit, la col.laboració amb UNICEF ha estat, deixant de banda els èxits esportius, un dels majors llegats de l'era Laporta, perquè, malgrat que resti en termes econòmics, ningú pot negar la importància en prestigi i imatge que ha comportat al club.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
A quin preu la tens, la samarra aquesta?
Publica un comentari a l'entrada