27 de maig 2010

Els castells segons la premsa xinesa

El 3 de 8 avui a la Placa d'Europa, a l'Expo.

Fascinacio total pels castells a la Xina. La premsa del pais publica abastament les actuacions d'aquests dies de la Colla Vella dels Xiquets de Valls. Exemples a la premsa en angles: China Daily, Shanghai Daily, Sina, Xinhua, CNTV (la newsweb de la CCTV). L'altre dia tambe vaig veure com la televisio de Xangai fins i tot n'estava fent una connexio en directe.

Per part meva, curios viatge interior de retrobament identitari. De practicament ignorar-los, he passat a sentir una curiosa atraccio pels castells, a estar-ne orgullos i per primer cop a intentar entendre com es compten. Per fi, m'he adonat d'una obvietat tan grossa com que hi ha un aixecador, el que va abans de l'enxaneta. Si sabessiu la feina que em va costar trobar-lo en el plano general. Es clar que no em sortien els comptes... "Com es que li diuen 3 de 8 i jo nomes compto 7 pisos?"

Mes imatges:

1 comentari:

Unknown ha dit...

Primer que res, felicitats pel Blog. Nomes en veus 7 perque al mig de la pinya tambe hi ha un grup de 3 persones just a sota del castell. El que pasa es que queden bastant "tapats" al estat integrats en la pinya.

Jo tambe vaig descobrir els castells tard i despres d'una actuacio en directe. Veure'ls per la tele esta bé, però veure'ls en directe es MOLT millor !