19 de novembre 2009

La grip a casa

Curiosa sequencia d'esdeveniments relacionats amb la grip. Primer, es posa malalta la nova ajudant, i despres de fer-se el test li diuen que es H1N1. Alarma! El primer que penses es "ostia, pobra noia", perque mes que un nou virus de la grip, es un nou virus de la por. Despres, surt la part egoista: "ostia, no ens haura contagiat pas?" Vaig pensar que no, quan va tornar i va dir "ja estic be", pero ara comenco a dubtar.

Despres, em demanen una cosa del Banda Ampla, una aparicio coral dels corresponsals. Ho vaig grabar ahir. Vaig caminar molt per trobar el millor punt per l'stand up, que anes be de llum, que tingues un fons maco, i que no fos un lloc on hi passes massa gent per allo que sempre se't planta algun curios a mig metre de la camera i et distreu. I com que quan vas encorbatat deixes desprotegit el coll, la vaig agafar, o la vaig acabar d'agafar. 




Aquest mati, un colega m'ha fet la broma de passar-me una informacio falsa, una protesta de gent que volien que els vacunessin gratis i que no n'hi havia prou per tothom. Bromes a part, si que a la capital hi ha hagut queixes d'aquells que, en no disposar de hukou (el sistema de registre familiar xines) pequines, no tenen dret a la vacuna. Pero tot sigui dit, la Xina esta vacunant a un milio i mig de pesones al dia i l'objectiu es arribar al 7% de la poblacio, una cosa aixi com 100 milions de persones, poca broma. Una feina encomiable. Tant que, les dades que m'havien donat per fer l'stand up del Banda Ampla ja han caducat. 

I mentre faig llit, l'unic que he fet es prendre un gra d'all cru, amb una mica de vinagre. Per aqui, el preu de l'all s'ha disparat, i ja es deu vegades mes car. Diuen que va be per matar-ho tot. I el que tambe s'han disparat son els rumors de remeis casolans. Igual que el 2003 amb la SARS, quan vaig arribar a sentir que fumar matava el virus. I fidel a la meva tradicio, tirare d'all i sucs de taronja i mentre funcionin, de moment ni em vacunare ni m'empassare medicaments.

ACTUALITZACIO, divendres 20 novembre

Llegeixo d'agencies que Zhong Nanshan, "l'heroi caigut" que el 2003 va denunciar que s'amagava la SARS, ha dit que es podrien estar amagant casos de morts de grip nova, un cop mes. 

5 comentaris:

Roger ha dit...

Espero que no et posis els alls crus al suc de taronja... XD

Jo també prenc alls, perquè certament ho maten tot! Aquí i a la Xina popular, i a l'altra!

Unknown ha dit...

Sergi, espero que et milloris. A Catalunya també hi ha una mica de psicosi. Serveis d'urgències col·lapsats, malfiança quan algú t'esternuda al costat al metro... No sabia pas això dels alls. Poden ser molt efectius, però puaj!. A cuidar-se

Sergi Vicente ha dit...

Ei, Carla, com va?
Hmm, els alls... Qüestió de prioritats. És més, gustos i olors es poden adaptar.Els xinesos no toleren la fortor del formatge. Els catalans no poden amb el picant d'aquí. I tothom es pot adaptar ;)

MC ha dit...

hola, Sergi

tot esperant la teva millora, volem preguntar-te què se sap d'un avió suposadament de la CIA i suposadament derribat en territori xinès mentre "deixava anar" el virus de la Grip A?

apa, una abraçada.

Sergi Vicente ha dit...

MC,
No en sabia res. En saps mes tu que jo.
S.